W przypadku problemów z korzystaniem z usługi

 

- w pierwszej kolejności należy odłączyć na chwile zasilanie od wszytskich urządzeń  anteny/routera/powielaczy bezprzewodowych

- w przypadku korzystania  z sieci bezprzewodowej bez powielaczy sygnału - podejść możliwie najbliżej miejsca montażu routera i sprawdzić czy łącze działa zgodnie z prędkością podaną  w umowie.

- w przypadku sieci bezprzewodowej z powielaczami - wyłączyć wszystkie urządzenia powielające sygnał bezprzewodowy a następnie podejść możliwie najbliżej miejsca montażu routera i sprawdzić czy łącze działa zgodnie z prędkością podaną  w umowie.

 

W przypadku dalszych  problemów należy zrobić test na kablu

 - wyłączyć sieć wifi w urządzeniu i podpiąć się kablem do routera i wykonać test prędkości

 

Najczęstsze problemy z siecią bezprzewodową

 

- przekłamanie wskazania sygnału odbieranego -  faktyczny stan 0 do 1 kreski pokazywany stan 3 do 4 kresek, problem dotyczy większości urządzeń na rynku

 

- objawy słabego sygnały z routera bezprzewodowego 

      - zanikanie internetu

      - rozłączanie z siecią bezprzewodową

      - urządzenie nie chce się podłączyć do sieci

      - korzystanie z dwóch urządzeń, gdy jedno ma słaby sygnał często powoduje powyższe objawy

 

- W przypadku posiadanego POWIELACZA SIECI BEZPRZEWODOWEJ - Repeatera

    -  najczęstszym błędem jest montaż powielacza bezprzewodowego miejscu gdzie ma słaby sygnał od routera którego sygnał ma powielać, wtedy widzimy mocny zasięg sieci powielacza , ale występują wszystkie wyżej wymienione objawy słabego sygnały do routera

 

ROZWIĄZANIE PROBLEMÓW Z SŁABYM SYGNAŁEM WIFI

Diagnostyka

     -  na telefonie/tablecie z systemem ANDROID w sklepie z programami znaleźć i zainstalować program WIFI ANALYZER

     -  zmierzyć poziom sygnały w miejscu gdzie jest komputer/powielacz  właściwe parametry poziomu sygnału:

        od  -10db do -60db dobry

        od  -61db  do  -66db  granica stabilnego działania z różna degradacją prędkości

        od  -67db i gorszy  -  nieprzewidywalne działanie sieci bezprzewodowej z objawami wymienionymi na początku

Rozwiązanie

     - przeniesienie routera w inne miejsce tak aby mierzony sygnał był najmocniejszy w miejscu pracy

     - nie wkładanie routera do szafek, za szafki,  itp.

     - glazura, terakota, płytki ceramiczne - podobne materiały w ścianach / podłogach  zabijają sygnał wifi 

     - jeśli router jest na strychu przeniesienie routera pod schody/właz